Rejestr Działalności Regulowanej
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Zgodnie z art. 9 c, w związku z art. 9 b ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897), działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Strzelce Krajeńskie tworzy i prowadzi Burmistrz Strzelce Krajeńskich.

Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Strzelce Krajeńskie jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Burmistrz Strzelec Krajeńskich na pisemny wniosek przedsiębiorcy.


Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:

1. firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2. numer identyfikacji podatkowej (NIP),
3. numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
4. określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.


Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:

  1. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych, zgodnie z art. 14 ust. 2 przywołanej powyżej ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
  2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalnościw zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Oświadczenie to powinno zawierać także:
    • firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
    • oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
    • podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.


      Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Wzór wniosku i oświadczenia dostępny jest poniżej.


      Zgodnie z art. 14 ust. 1 przywołanej powyżej ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw w gminach, przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie omawianej tu ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w okresie do dnia 31 grudnia 2012 r.


Załączniki:

1. Wniosek o wpisanie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
2. Oświadczenie w sprawie działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
3. Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych

Informacja zatwierdzona przez Jurasz Anna dnia 09.01.2013 11:27
Opublikowana przez Jolanta Budacz dnia 09.01.2013 11:27. Odsłon 255, Wersja 8
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 
Początek strony